Predstavljajte si, da ste izdelali nek nov produkt, novo storitev, napisali mogoče novo e knjigo, narisali sliko, karkoli…. Zadeva je nova in radi bi jo učinkovito prodajali preko interneta. Seveda ne bi radi, da do prve prodaje novega produkta pride šele čez leto dni, ampak si želite, da se prodaja vaše novitete začne dogajati čimprej.

Spodaj je, za tiste, ki ste se našli v zgoraj opisani situaciji, navedenih nekaj uporabnih nasvetov kako se lotiti prodaje novega produkta na internetu, sicer pa so nasveti, kljub temu, če imate en produkt bolj vezani na to, da začnete pravilno prodajati svoj prvi produkt. Ko bo spletna prodaja prvega tekla, lahko v prihodnosti, enostavneje priključite še druge produkte.

Prednosti in slabosti prodaje zgolj enega produkta na internetu

Prodaja zgolj enega produkta na internetu ima tako pozitivne kot negativne plati.

Prednosti, ki izhajajo prodaje enega in edinega produkta, na spletu, so:

  • možnost osredotočenja na izboljšave enega produkta. Vaš en in edini produkt lahko izboljšujete v nedogled. Vseh produktov sicer ne (npr. če ste naslikali neko sliko), ampak, če ste napisali knjigo, prodajate storitev, e vodnik, seminar, itd…. lahko enostavno naslednje leto prodajate verzijo 2. E book nadaljevanje prejšnje uspešnice, seminar 2.0. in tako naprej. Še naslednje leto izumite verzijo 3.
  • možnost manj kaotičnega in manj zmedenega marketinškega komuniciranja čez različne spletne in digitalne kanale. V kolikor imate en produkt, pravzaprav ne obstoji nevarnost, da bi na različnih kanalih komunicirali različne produkte in storitve. Vse kar morate biti pozorni je to, da na različnih digitalnih kanalih komunicirate različni (na posameznem kanalu) nahajajoči se publiki. A, končni cilj, prodati vaš en produkt, ostaja vsepovsod enak.
  • če prodajate en produkt, se lažje in hitreje, na spletnem trgu, pozicionirate kot ekspert oz. strokovnjak. Kdor prodaja vse, je splošnež. Kdor prodaja eno reč, je specialist (enako velja v vseh sferah življenja; pomislite na medicino, kjer imamo splošne in specialistične zdravnike). Pred desetletjem je s prodajo enega produkta, takrat začela spletna trgovina Pohištvo123.si, ki je takrat prodajala zgolj vzmetnice. Na povezavi poglejte v kaj se je spremenila takratna prodaja “zgolj” vzmetnic.

Vrhunski primer učinkovite prodaje enega produkta na internetu (bonitetne storitve spletne bonitetne hiše ebonitete.si)

Na spodnji sliki lahko vidite kako ima, na izjemno učinkovit način, svoj digitalni marketing in trženje enega produkta (oz. storitve) zastavljeno spletna stran ebonitete.si, ki prodaja svoje bonitetne storitve prodaja preko aplikacije za preverjanje bonitet najrazličnejših podjetij (poslovnih partnerjev):

prodaja bonitetnih storitev ebonitete

Slabosti oz. nevarnosti, ki izhajajo iz prodaje enega produkta na internetu:

  • glavna slabost je morebitna manjša prodaja zaradi manjšega trga. Za en produkt pač, ponavadi ne obstoji tako velik trg, kot za 100 produktov (v eni panogi). Da se obvarujete pred nevarnostjo premajhnega trga, dobro premislite in analizirajte povpraševanje na trgu za vaš produkt. Če boste za prodajo vašega produkta izbrali npr. Google, preverite število interesentov, ki se na Googlu, zanimajo za posamezen produkt.
  • nevarnost, da boste, kljub osvojitvi trga, zaslužili premalo – npr. zaradi premajhne marže. Predstavljajte si, da na internetu prodajate samo ene nogavice (ki jih recimo pletete ob popoldnevih). Četudi zanje obstoji povpraševanje na internetu, še to ne pomeni, da boste zaslužili zadovoljivo. Četudi recimo prodate na mesec 100 kosov. Če pri vsakem kosu zaslužite 5 evrov je to 500€ na mesec. Od prodaje tega, enega in edinega produkta, ne morete živeti. Lahko si ustvarite dodaten zaslužek, zelo težko pa redno plačo (ki bi pokrila še vse prispevke in tako naprej). Hkrati ne pozabiti, da bi za izdelavo 100 kosov nogavic, potrebovali tudi ogromno časa. V izogib tej nevarnosti se pri prodaji enega produkta osredotočajte na produkte z veliko maržo oz. višjo razliko v ceni. Spletni marketing, ne glede na to ali prodajate drago ali poceni, zahteva delo ali/in stroške.
    Če nameravate za marketing tega enega produkta vložiti sredstva za npr. plačljivo oglaševanje, bo čisto drugače ta sredstva zagotoviti, če vam od prodaje enega produkta ostane 100€, kot pa, če vam od prodaje enega produkta ostaneta 2€.
    Če ne nameravate za prodajo enega produkta vlagati finančnih sredstev v marketing, potem je edina druga pot, da v marketing, trženje in promocijo na spletu, investirate čas. Med porabiti čas za zaslužek 2€ in zaslužek 2000€ pa je tudi razlika. Metoda trženja v digitalnem marketingu, ki namesto finančnega vložka, zahteva časovni vložek, se imenuje optimizacija internetne strani. O SEO optimizaciji si lahko več podrobnosti, preberete na povezavi.

NAMIG: V kolikor iščete dodatne nasvete in predvsem, konkretne, preizkušene ter iz izkušenj ter prakse, preverjene metode za izboljšanje vaše prodaje s pomočjo učinkovitega digitalnega marketinga, preverite povezavo na kateri so predstavljeni aktualni tečaji in izobraževanja za digitalni marketing.

Vrhunski in zelo uspešen primer prodaje enega produkta (spletna stran Magus, ki prodaja magnetno blazino za tiste, ki se jim pojavijo znaki revmatizma)

Spodaj poglejte primer spletne strani Magus.si, ki je v Sloveniji sigurno že poznana vsem, ki se jim pojavijo znaki revmatizma. Magnetna terapija z blazino Magus pomaga lajšati tegobe povezane z znaki in simptomi revmatizma, da pa se za revmo priporočajo blazine Magus, pa priča tudi dejstvo, da so le te uporabljane v številnih slovenskih bolnicah in drugih zdravstvenih ter fizioterapevstkih ustanovah:

prodaja magus blazine na revmo

Prednosti in slabosti prodaje NOVEGA produkta na spletu

Tudi to, da prodajate na internetu NOV produkt ima svoje prednosti in slabosti…

Prednosti prodaje novega produkta

  • z novim produktom imate možnost “zadeti loto”. To se v marketingu imenuje za dosežek, ko iz vašega novega produkta naredite marketinški unicorn. Prvi, edinstven, drugačen in vodilni produkt, ki ga kasneje kopirajo ostali. Žal, pri marsikom, ravno ta ambicija, povzroči, da izgubi leta in desetletja za to, da ugotovi, da marketinški unicorn ne “poleti” in, da ideja enostavno pač ni bila prava. Zato je “lovljenje” marketinških unicornov v bistvu prednost (če uspe) in slabost (če ne uspe). Koliko je primerov, ko zadeva uspe, v primerjavi s primeri, ki ne uspejo, pa je žal tehtnica bistveno bolj nagnjena k tem, ki ne uspejo. Ker že sama definicija in poslanstvo marketinga samega narekujeta, da prej ali slej, zvemo v glavnem za uspešne marketinške zgodbe, s slabimi in neuspelimi projekti pa se nihče ne rad, ne hvali. V izogib “lovljenju” neulovljivih marketinških unicornov, sestavite marketinški načrt. Strategijo. Bolj kot bo ta natančno vključevala podatke o zanimanju, bazenu potencialnh kupcev, morebitnih potrebnih investitorjev, predvidene času razvoja in plasiranja na trg, točko povrnitve vložkov v razvoj in prodajo, itd… bolj verjetno je, da boste razvijali (ali opustili) lovljenje zlatih kokoši. Verjetnost, da lovite napačnega žrebca, bo sicer obstajala naprej – samo bo zmanjšanja v neke okvire, v katerih je realno pričakovati želene rezultate.
  • z novim produktom lahko učinkovito in upešno zgradite svoj brand. Če zastavite vsaj do solidne prodaje vaš nov produkt, boste po njem postali prepoznavni. To pa pomeni, da boste kasneje, v nadaljno prodajo, lažje in hitreje, priključevali nove produkte (pod okrilje vaše blagovne znamke)

Slabosti prodaje novega produkta

  • vložek v promocijo in prepoznavnost produkta utegne biti strahovit. Predvsem programerji in vsi, ki izhajajo iz tradicionalno, bolj “moških” panog (strojništvo, avtomobilizem, industrija,…) vam bodo povedali, da so stroški za razvoj novih produktov, že tako ali tako siloviti. Nič manj siloviti niso stroški za zagon prodaje novega produkta (še posebej, če za njim ne stoji nobena prepoznavna blagovna znamka). V tradicionalnih industrijah celo radi pozabijo na stroške promocije in trženja, “zelo močni” pa so z investiranjem v razvoj in izdelavo novih produktov.
  • pri prodaji novega produkta (takšnega, ki še ga ni na trgu) bo potrebno precej vložiti tudi v ozaveščanje koristi in načina rabe produkta oz. storitve. Kar je novo, je novo. In o rabi ter koristih in prednostih uporabe novega, je treba potencialni bazen kupcev, priučiti. Drugače enostavno ne gre. To pomeni, da pri “splavitivi” prodaje novih produktov nastanejo tudi stroški podpore in izobraževanja ter ozaveščanja o potrebnosti rabe teh produktov.

Preberite še: Kako prodajati preko spleta

Dodatne informacije:

  • super uporabne in praktične napotke in nasvete, celo s prikazi primerov iz prakse, na temo digitalnega marketinga in trženja, boste našli tudi na povezavi spletni marketing in SEO optimizacija Omega3.si ter na spletni marketing na vgradneomare.eu.
  • včasih je najbolj enostaven nasvet, hkrati tudi najbolj učinkovit nasvet. Eden izmed takšnih, 100% preizkušenih nasvetov, je, da, v kolikor vas res zanima učinkovita in uspešna spletna prodaja enega produkta na internetu, preprosto pogledate kako to izvajajo drugi, najuspešnejši spletni prodajalci. Tudi oni so s spletno prodajo nekoč v preteklosti, začeli. Danes vrhunska spletna prodajalna Pikapolonica, ki jo praktično poznamo vsi, je tudi nekoč, v preteklosti, na internetu, s svojo prodajo šele začela. Splača se “zaviti” na njihovo trgovino in opazovati kako prodajo izvajajo oni.

Viri:

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke... Hočem vedeti več...

Kaj so piškotki (ang. »cookies«)? Piškotki so majhne tekstovne datoteke na vašem računalniku, v katerih se shranjujejo informacije o tem, kolikokrat obiščete našo stran in kaj vas v teh obiskih zanima. Piškotki ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov oz. informacij, ki bi vas lahko identificirale. Zakaj so piškotki potrebni? S pomočjo piškotkov vam lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani. Tako se npr. v piškotke lahko beležijo vaše preference in nastavitve, vnosi v spletne obrazce in informacije za prijavljene uporabnike. V spletnih trgovinah se v piškotke beležijo izdelki v nakupovalni košarici, priljubljeni izdelki, ostali podatki o nakupu itd. S pomočjo piškotkov lahko beležimo statistiko spletne strani in tako lažje odkrijemo in odpravimo morebitne napake ter vam ob naslednjih obiskih ponudimo boljšo vsebino oz. primernejšo ponudbo. S pomočjo piškotkov vam morebitni oglaševalski partnerji lahko servirajo relevantne oglase. Nekateri piškotki so nujno potrebni za samo delovanje spletne strani, medtem, ko se ostali lahko shranijo, le če se s tem strinjate. Katere piškotke uporabljamo? Uporabljamo naslednje piškotke: 1. Lastni piškotki (ang. »local cookie/first party cookie«) so s spletnega mesta, ki si ga uporabnik ogleduje, in so lahko trajni ali začasni. Spletna mesta te piškotke uporabljajo za shranjevanje informacij, ki jih bodo znova uporabila, ko uporabnik naslednjič obišče to mesto. 2. Drugi piškotki (ang. »third party cookie«) izvirajo od drugih, partnerskih spletnih mest (npr. Google Analytics). Tretje strani lahko na ta način zbirajo podatke o uporabnikih različnih spletnih mest in jih uporabljajo za različne namene, od oglaševanj, analitike pa do izboljšave svojih produktov. Več o Google Analytics si lahko preberete tu. Kaj bomo s podatki, ki so zbrani s pomočjo piškotkov? Podatkov, zbranih s pomočjo piškotkov ne bomo posredovali tretjim osebam. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate tudi v vašem spletnem brskalniku. Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. Internet Explorer 9 Internet Explorer 7 in 8 Mozzila Firefox Chrome Safari (stran v angleškem jeziku) Opera (stran v angleškem jeziku) Če piškotke izklopite, spletna stran ne bo delovala optimalno oz. bodo nekatere funkcionalnosti onemogočene. Tudi pri izklopu vseh piškotkov bo brskalnik še vedno pridobival določene informacije, ki so potrebne za osnovno delovanje naše spletne strani.

Zapri okno