Uspešno trženje preko spleta se ne začne s postavitvijo spletne strani. Četudi (sodeč po vpisih novih spletnih strani v iskalnike) množica pričakuje točno to. Postavili smo spletno stran, zdaj pa bo prodaja in trženje boljše.

Učinkovito trženje preko spleta – predgovor

trženje preko spletaNi logično, da bo trženje, če bomo imeli spletno stran, avtomatsko boljše. Še posebej ne zato, ker je na spletu gneča. Najmanj takšna kot v fizičnih “štacunah” in skoraj vseh dejavnostih.

Vzemimo za primer dejavnost izdelave spletnih strani. Recimo, da smo se predvčerajšnjim odločili, da se bomo začeli ukvarjati z izdelavo spletnih strani.

Za navdušenje nad našo super poslovno idejo bo najprej poskrbel hiter pregled konkurence.

Za prav vsako dejavnost lahko tako vtipkamo in pogledamo kaj Google misli o njej.

Po takšnem (zelo enostavnem) pregledu imamo na voljo dve možnosti:

  • lahko se vseeno podamo v boj
  • lahko misel na boj v tej branži opustimo

Če nas sicer mika misel, da bi boj opustili, vseeno v razmislek to, da je dejavnosti (nišnih branž za trženje), kjer konkurenca ni huda, iz dneva v dan manj, ne več. Vsak dan se najde nekdo, ki v določeni branži najde nišo in se spusti v boj in trženje. In še to: vsak dan se najde več ljudi, ki te niše tudi išče.

A vseeno sklep iz do sedaj videnega in zapisanega: ker nekaj moramo početi, je po zgornjem, najbolje, da počnemo to kar najbolj znamo, nas veseli in gradimo na tem.

Zato je prvi korak, da bo trženje preko spleta učinkovito ta, da tržimo to kar nas veseli in kar resnično obvladamo.

Najbolj uporabljani spletni kanali za trženje preko spleta

Spletne kanale, ki jih večina podjetij uporablja za trženje preko spleta, delimo na plačljive in neplačljive.

Plačljivi spletni kanali so:

  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Instagram
  • LinkedIN
  • YouTube
  • Email marketing

Neplačljivi kanali so:

  • Optimizacija spletnih strani (SEO)
  • Vsebinski marketing
  • Bloganje

Neplačljivi spletni kanali za spletno trženje, so največkrat bolj v uporabi pri začetnikih (ki si ponavadi ne morejo privoščiti marketinških proračunov za plačljive spletne kampanje), uporabljajo pa jih tudi podjetja, ki sicer uporabljajo plačljiv pristop k trženju na internetu, saj neplačljive metode, zagotavljajo prodajne rezultate, neodvisne od plačljivih kampanj.

Med najbolj priljubljenimi spletnimi platformami, preko katerih se trži na internetu, trenutno velja platforma WordPress, sicer pa v zadnjem času zelo postaja popularno tudi trženje preko Shopify.

Tudi marsikatera, pred leti izdelana spletna trgovina, na starejših platformah, svoje trženje preusmerja na WordPress platformo ali Shopify, saj nekatere študije kažejo, da se spletne strani na platformah WordPress in Shopify višje uvrščajo v isklaniku Google, kar pa posledično pomeni, boljšo prodajo.

Trženje preko spleta s pomočjo platforme WordPress je enostavno, saj WordPress omogoča brezplačno inštalacijo gradnika za spletno trgovino (Woocommerce), preko njega pa je vse izdelke samo potrebno pravilno optimizirati za WordPress. Podrobnejša navodila kako poteka SEO optimizacija za WordPress, najdete na povezavi.

seo optimizacija za wordpress

Primer utečene spletne trgovine, ki načrtuje prehod na trženje jedilnih miz preko platforme WordPress

Jedilne mize Pohištvo123.si so spletna trgovina, ki trenutno deluje na “custom made” spletni trgovini, ker pa svoje trženje jedilnih miz, v prihodnosti namerava razširiti še na tuje trge, razmišlja o tem, da bi svoje trženje prestavila na platformo WordPress, s pomočjo vtičnika Woocommerce.

Prehod spletne trgovine Pohištvo123.si na platormo WordPress in custom made spletnih trgovin, praviloma poteka tako, da je potrebno vso vsebino (s pomočjo orodij za migracijo spletnih strani) prenesti na platformo WordPress (z obstoječo strukturo spletne strani in z obstoječimi povezavami) – saj na ta način ostanejo url naslove obstoječe spletne strani, aktivni še naprej.

Pri prehodu spletne trgovine na WordPress je pomembno, da obdržimo staro domeno spletne trgovine in arhitekturo spletne strani (obstoječe url naslove), zato, ker imajo ti že zgodovino in morda na njih, kažejo že kakšne povratne povezave iz drugih spletnih strani.

V novi platformi je samo potrebno izdelke (v tem primeru jedilne mize), SEO optimizirati, ponavadi pa se ob prehodu na trženje preko novih platform, poiščejo in implementirajo še ostale “onsite SEO rezerve”, ki smo jih našli med samo migracijo spletne trgovine.

Če pogledamo na obstoječem url naslovu jedilne mize, vidimo, da imajo te nekaj “onsite SEO rezerv”, ki se bodo implementirale ob prehodu spletne strani Pohištvo123.si, na WordPress platformo.

Če kliknete na url naslov, kjer so predstavljene jedilne mize Pohištvo123.si (https://www.pohistvo123.si/jedilnice/jedilne-mize), lahko vidite, da obstoječi kategoriji v trgovini manjka SEO opis kategorije, nekaj rezerve pa je tudi v natančnejšem poimenovanju produktov posameznih jedilnih setov in miz.

trženje jedilnih miz

Glejte še: Vsebinski spletni marketing

trženje preko interneta

Kako zastaviti trženje preko interneta?

“Prečekirali” smo konkurenco, sprijaznili se s tem, da konkurenca tako ali tako obstaja, zdaj nas pa začenja zanimati kako bi v tej tekmi lahko tudi mi prodali čim več.

Raje se vprašajmo kaj je cilj spletne strani? Čemu bo spletna stran služila? Kakšen je namen strani? Kako nameravamo s pomočjo nje povečati trženje?

Ni dovolj, da sklepamo, da bo prodaja boljša kar sama po sebi.

Največji vložki v marketinških kampanjah podjetij so v SEO, socialna omrežja, email marketing, nezanemarljivo malo pa tudi v bloganje?

digital-marketing

Osnove spletnega trženja

Dve:

  • prvič, lahko smo trmasti in bolj papeški od papeža in rečemo, da bo naše trženje šlo drugo pot. Povprečje pa ja ne more biti pametno in v povprečju se ja vsi motijo.(?!?)
  • drugič, lahko razmišljamo, da, če, večina usmerja svoj marketing budžet v SEO, socialna omrežja, email marketing (ter tudi ne malo v bloganje), potem bo že najbrž nekaj na tem. In začnemo z raziskovanjem tega.

Tretji korak za uspešno trženje čez splet je ta, da povežemo cilj spletnega mesta z metodami in kanali na način, da bomo dosegali konstantno in stabilno rast. 

Pred tem bi na vašem mestu vzeli v razmislek še najmanj to sporočilo:

online-marketing

Kako postavimo cilje spletne strani?

Cilji spletne strani so lahko (odvisno od branže):

  • pobrati čim več kontaktov za delo klicnega centra (telefonske številke)
  • pobrati čim več kontaktov za izvajanje emailinga (elektronski naslovi)
  • pridobiti čim več obiskovalcev za ozaveščanje in seznanjanje o produktih in storitvah (recimo čez bloge).
  • pridobiti čim več interakcije za ozaveščanje o znamki (branding)
  • podpirati druge strani (podporni blogi, vzpostavitev nove blagovne znamke)
  • priključevati nove člane (affiliate produkti, splet jih je poln)
  • čim večji obisk za prodajo oglasnega prostora

K vsemu temu še dodatno koristi, če imamo v mislih tudi stroške za pridobivanje posameznih sledi.

Preko tega ugotovimo, da podjetja največji strošek na enoto pridobljene sledi pripisujejo socialnim omrežjem in email marketingu, šele nato sledi kraljica športov SEO in “v nebo opevani” blogi.

Oznake besedila: trženje preko spleta

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke... Hočem vedeti več...

Kaj so piškotki (ang. »cookies«)? Piškotki so majhne tekstovne datoteke na vašem računalniku, v katerih se shranjujejo informacije o tem, kolikokrat obiščete našo stran in kaj vas v teh obiskih zanima. Piškotki ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov oz. informacij, ki bi vas lahko identificirale. Zakaj so piškotki potrebni? S pomočjo piškotkov vam lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani. Tako se npr. v piškotke lahko beležijo vaše preference in nastavitve, vnosi v spletne obrazce in informacije za prijavljene uporabnike. V spletnih trgovinah se v piškotke beležijo izdelki v nakupovalni košarici, priljubljeni izdelki, ostali podatki o nakupu itd. S pomočjo piškotkov lahko beležimo statistiko spletne strani in tako lažje odkrijemo in odpravimo morebitne napake ter vam ob naslednjih obiskih ponudimo boljšo vsebino oz. primernejšo ponudbo. S pomočjo piškotkov vam morebitni oglaševalski partnerji lahko servirajo relevantne oglase. Nekateri piškotki so nujno potrebni za samo delovanje spletne strani, medtem, ko se ostali lahko shranijo, le če se s tem strinjate. Katere piškotke uporabljamo? Uporabljamo naslednje piškotke: 1. Lastni piškotki (ang. »local cookie/first party cookie«) so s spletnega mesta, ki si ga uporabnik ogleduje, in so lahko trajni ali začasni. Spletna mesta te piškotke uporabljajo za shranjevanje informacij, ki jih bodo znova uporabila, ko uporabnik naslednjič obišče to mesto. 2. Drugi piškotki (ang. »third party cookie«) izvirajo od drugih, partnerskih spletnih mest (npr. Google Analytics). Tretje strani lahko na ta način zbirajo podatke o uporabnikih različnih spletnih mest in jih uporabljajo za različne namene, od oglaševanj, analitike pa do izboljšave svojih produktov. Več o Google Analytics si lahko preberete tu. Kaj bomo s podatki, ki so zbrani s pomočjo piškotkov? Podatkov, zbranih s pomočjo piškotkov ne bomo posredovali tretjim osebam. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate tudi v vašem spletnem brskalniku. Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. Internet Explorer 9 Internet Explorer 7 in 8 Mozzila Firefox Chrome Safari (stran v angleškem jeziku) Opera (stran v angleškem jeziku) Če piškotke izklopite, spletna stran ne bo delovala optimalno oz. bodo nekatere funkcionalnosti onemogočene. Tudi pri izklopu vseh piškotkov bo brskalnik še vedno pridobival določene informacije, ki so potrebne za osnovno delovanje naše spletne strani.

Zapri okno