Kaj razumete pod izrazom ključne besede? Zamislimo si scenarij v katerem vaša spletna stran že več tednov ni pridobila zadostnega števila kupcev ali ustreznega števila bracev.
V svoji vsebini ste bili pozorni, da je optimizirana – vaš Yoast SEO vtičnik je v celoti obarvan zeleno – celo izbrano imate ključno besedo, ki jo v besedilu uporabljate do 2.5%. Vse je super – razen rezultatov.
Na srečo je rešitev na poti, saj vemo, kje ste naredili napako – vaša ključna beseda je neustrezna.
V tem prispevku bomo predstavili:
- kaj so ključne besede in kako se v SEO delijo
- kako (in zakaj) morate v svojih spletnih vsebinah upoštevati uporabo ključnih besed
- kako poiskati najustreznejše ključne besede za vašo spletno stran
NAMIG: Celoten vodnik za razumevanje in iskanje ključnih besed najdete na povezavi Kompleten vodič za iskanje in analizo ključnih besed
Da boste lažje razumeli, kako izgleda strezna uporaba ključnih besed na spletnih straneh, smo tudi dodali primere nekaj najuspešnejših slovenskih spletnih strani.
Kakšne ključne besede poznamo v SEO optimizaciji
Ključne besede v SEO optimizaciji delimo na dve vrsti:
- generične ključne besede
- longtail (dolgorepe) ključne besede
Napačna ključna beseda iz katerekoli od dveh skupin lahko povzroča problem pri vaši vsebini – onemogoča uspeh in “maši” pritok bralcev.
Generične ključne besede so kratke ključne besede – pomeni, da v besedni zvezi ni več kot 3 besede. Ljudje imamo radi takšne besede. Ker so kratke, jih lahko v brskalniku hitro menjujemo, dokler ne najdemo želene vsebine.
Ker jih iskalci imamo tako radi, imajo višji mesečni obisk (večji iskalni volumen). Posledično to pomeni več vsebine in več konkurence.
Z generično ključno besedo, se je na prvo mesto Googlovih rezultatov zato zelo težko uvrstiti – lahko traja več let.
Kako Panheat.si uporablja generične ključne besede – Sončna elektrarna
Ena izmed najuspešnejših slovenskih spletnih strani je definitivno Panheat.si, ki se ukvarja z energetskimi rešitvami. Panheat.si pa ni edina spletna stran, ki se močno nagiba k uporabi generičnih ključnih besed.
Visok iskalni volumen je namreč močna prednost generičnih ključnih besed. Poglejte spodnjo sliko. Hitro ugotovite, da gre za ključno besedo sončna elektrarna.
Ker pa samo targetiranje ustrezne ključne besede ni dovolj, je Panheat.si besedo sončna elektrarna v svoji vsebini morala konsistentno uporabljati.
Na povezavi sončna elektrarna lahko vidite, kako se generična ključna beseda uporablja v vsebini spletne strani, ki ne spada pod blog.
Longtail (ali dolgorepe) ključne besede pa so dalje in jih sestavlja nad 4 besed. Ker so specifične, jih išče manj ljudi, imajo nižji iskalni volumen in manjšo konkurenco.
Na prvo stran Googla se je z longtail ključno besedo veliko lažje uvrstiti.
Hitro boste ugotovili, da se v vsaki skupini najdejo izjeme ali “izobčenci.” To so npr. dolgorepe ključne besede, ki imajo visok iskalci volumen, ali pa generične, ki imajo nizko konkurenco.
“Izobčena” longtail ključna beseda na Ebonitete.si – Bonitetne informacije
Zgodi se, da ključna beseda, ki bi po zgradbi morala spadati pod generične ključne besede, spada pod dolgorepe. Zakaj? Primer besede Bonitetne informacije je kratka ključna beseda z ozkim pomenom.
Ampak, če pogledamo njen volumen, je ta zelo majhen.
Spletna stran Ebonitete.si je zato med drugimi, v svojo spletno vsebino vključila tudi ključno besedo bonitetne informacije. Ker pa nima visokega volumna, ji ne rabijo nameniti veliko vsebine.
Poglejte spodnjo sliko in primerjajte količino vsebine z drugimi vsebinami na strani.
In s tem znanjem se podate v “lov za ključnimi besedami,” ne malo poznan vsem SEO blogerjem.
Orodja za iskanje ključnih besed
Lov za ključnimi besedami si lahko močno olajšate z uporabo različnih orodij. Potem sploh ni problema … ali pač?
Večina orodij je namreč plačljivih – in pogosto se nakup ne splača.
Ampak preverite naš seznam brezplačnih “Keyword Search” orodij, ki jih za SEO uporabljamo že več časa:
- Google AutosuggestNekoliko očitno, ampak še zmeraj uporabno orodje je kar Google Autosuggest. Pri tem v bistvu izkoriščate priporočene besede v iskalniku, ko neko besedo tipkate. To orodje odlično deluje v kombinaciji z naslednjim.
- Keyword SurferPoznan tudi kot surferseo.com je odlično orodje, ki ob vsaki izpisani besedi na Google Autosuggest, izpiše njen iskalni volumen. Prva tako priporoča sorodne ključne besede in jih razvrsti po velikosti mesečnega obiska.
- UbersuggestJe orodje, ki ga je naredil znan SEO mojster Neil Patel. Čeprav je neomejen dostop plačljiv, lahko orodje trikrat dnevno uporabite brezplačno. Pri tem vam ob besedi izpiše njen volumen, težavnost in ceno PPC (Pay Per Click).
- Keyword Shit*erNa keywordshitter.com si lahko delovanje orodja pogledate sami …
- Detailed SEO ExtentionPodaljšek, ki ga lahko naložite na računalnik in uporabljate ob pisanju spletnih vsebin, vam bo definitivno prišel prav pri upoštevanju ključnih besed v naslovih, opisih, domenah, … Poglejte, kako ta extention preveri prispevek iz Seo-Praktik.si:
Z nekaj iskanja, lahko več orodij najdete tudi sami. Vendar pozor – orodja vam še vedno ne zmorejo natančno podati t. i. Search Intent, ki ga ima iskalec ključne besede. O tem govorimo v naslednjem poglavju.
Kaj (nujno) upoštevati pri izbiri ključnih besed
Preden se v celoti opremljeni lotite lova za ključnimi besedami, še se morate seznaniti z najpomembnejšimi SEO triki za izbiro ustreznih ključnih besed.
Posebna delitev ključnih besed
Prej smo v prispevku ključne besede razdelili na generične in longtail ključne besede. Omenili smo, da imajo generične (v osnovi) visok iskalni volumen, longtail ključne besed pa nižji iskalni volumen.
Ker pa se v obeh skupinah pojavljajo izjeme, lahko ključne besede delimo samo glede na iskalni volumen. Tako dobimo:
- primarne ključne besede (imajo visok iskalni volumen)
- sekundarne ključne besede (imajo nizek iskalni volumen)
Primarne ključne besede vedno optimiziramo najprej. Šele potem pridejo na vrsto sekundarne ključne besede.
Logično, če vsebino optimizirate na sekundarno ključno besedo, ki ima iskalni volumen 4, vaša stran ne bo mogla nikakor doseči mesečnega obiska nad 4.
Kako so delitev ključnih besed rešili na Prvafina.si – Factoring/Faktoring
Kaj se zgodi, ko najdete dve verziji enake ključne besede, ki imata podobno visok iskalni volumen. S takšnim problemon se je seznanila spletna stran Prvafina.si – težavo pa so rešili fenomenalno.
Na povezavi factoring lahko pogledate prispevek na sliki.
Kako in zakaj upoštevati Search Intent
Ko neko besedo iščete v Googlovem iskalniku, želite priti do neke določene vsebine, ki bo skladala vašim interesom. Problem je, da bo neka druga oseba v Googlovem iskalniku z isto vsebino iskala vsebino, ki bo skladala z njihovimi interesi.
In kaj se zgodi, če se vaši interesi in interesi te druge osebe razlikujejo?
Primer: V Google vpišete besedo “pisalni stroj,” ker vas zanima kdaj je bil izumljen, kdo ga je izumil, kako je ta prišel do spoznanja, …
Druga oseba bo v Google vpisala besedo “pisalni stroj,” ker želi starinski pisalni stroj za rojstni dan kupiti svoji zbirateljski prijateljici.
Predstavljajte si, da ste Google. Na prvo mesto isklanih rezultatov lahko postavite samo eno spletno stran. Bo to zgodovinska spletna stran, ali spletna strgovina s starinami?
Google bo na prvo mesto postavil spletno stran, za katero se zanima večina iskalcev. To bo storil tudi na drugem in tretjem mestu, in na celotni prvi strani.
Če se zmotite v določanju Search Intenta iskalcev, lahko vaša popolno optimizirana spletna stran pristane na 3, 7 ali 16 strani Googlovih iskanih rezultatov. To lahko rešite na preprost način.
Poznamo namreč samo tri osnovne vrste Search Intenta:
- Informativni namen
- Navigacijski namen (iskalec išče npr. lokacijo, ali pot do lokala)
- Buy namen
Če Google presodi, da iskalec išče lokacijo (torej ima navigacijski namen), bo avtomatično na prvo mesto z Google Maps postavil sebe.
Tako vam ostane še samo informativni ali buy namen, ki ga določite tako, da preverite vsebino prvih nekaj spletnih strani na tisto ključno besedo. Če odprete spletno trgovino je to buy namen, če ne, je informativni.
Odlično upoštevanje Search Intenta na Magus.si – Bolečine v križu
Na kaj pomislite, ko slišite besedo bolečine v križu? Sigurno ne na elektromagnetsko blazino.
Spletna stran Magus.si je svojo prodajo odlično uskladila z interesi ljudi, ki trpijo z bolečinami v križu. Poglejte si njihov prispevek na bolečine v križu.
In kar tako o ključnih besedah veste vse za uspeh vaše spletne strani.
Povezave:
- Kako zgraditi prodajno učinkovito stran
- Kako deluje SEO
- Kaj je Search intent
- Ključne besede
- Konverzijsko pisanje
- Kako SEO optimizirati spletno stran
Na nekoliko drugačen način, se lahko raziskovanja ključnih besed lotite tudi ob vodstvu spodnjega posnetka:
Viri :