Kaj razumete pod izrazom ključne besede? Zamislimo si scenarij v katerem vaša spletna stran že več tednov ni pridobila zadostnega števila kupcev ali ustreznega števila bracev.

V svoji vsebini ste bili pozorni, da je optimizirana – vaš Yoast SEO vtičnik je v celoti obarvan zeleno – celo izbrano imate ključno besedo, ki jo v besedilu uporabljate do 2.5%. Vse je super – razen rezultatov.

Na srečo je rešitev na poti, saj vemo, kje ste naredili napako – vaša ključna beseda je neustrezna.

V tem prispevku bomo predstavili:

  • kaj so ključne besede in kako se v SEO delijo
  • kako (in zakaj) morate v svojih spletnih vsebinah upoštevati uporabo ključnih besed
  • kako poiskati najustreznejše ključne besede za vašo spletno stran

NAMIG: Celoten vodnik za razumevanje in iskanje ključnih besed najdete na povezavi Kompleten vodič za iskanje in analizo ključnih besed

Da boste lažje razumeli, kako izgleda strezna uporaba ključnih besed na spletnih straneh, smo tudi dodali primere nekaj najuspešnejših slovenskih spletnih strani.

ključne beseDe

Kakšne ključne besede poznamo v SEO optimizaciji

Ključne besede v SEO optimizaciji delimo na dve vrsti:

  • generične ključne besede
  • longtail (dolgorepe) ključne besede

Napačna ključna beseda iz katerekoli od dveh skupin lahko povzroča problem pri vaši vsebini – onemogoča uspeh in “maši” pritok bralcev.

Generične ključne besede so kratke ključne besede – pomeni, da v besedni zvezi ni več kot 3 besede. Ljudje imamo radi takšne besede. Ker so kratke, jih lahko v brskalniku hitro menjujemo, dokler ne najdemo želene vsebine.

Ker jih iskalci imamo tako radi, imajo višji mesečni obisk (večji iskalni volumen). Posledično to pomeni več vsebine in več konkurence.

Z generično ključno besedo, se je na prvo mesto Googlovih rezultatov zato zelo težko uvrstiti – lahko traja več let.

Kako Panheat.si uporablja generične ključne besede – Sončna elektrarna

Ena izmed najuspešnejših slovenskih spletnih strani je definitivno Panheat.si, ki se ukvarja z energetskimi rešitvami. Panheat.si pa ni edina spletna stran, ki se močno nagiba k uporabi generičnih ključnih besed.

Visok iskalni volumen je namreč močna prednost generičnih ključnih besed. Poglejte spodnjo sliko. Hitro ugotovite, da gre za ključno besedo sončna elektrarna.

Ker pa samo targetiranje ustrezne ključne besede ni dovolj, je Panheat.si besedo sončna elektrarna v svoji vsebini morala konsistentno uporabljati.

Na povezavi sončna elektrarna lahko vidite, kako se generična ključna beseda uporablja v vsebini spletne strani, ki ne spada pod blog.

ključne besede - sončna elektrarNa

Longtail (ali dolgorepe) ključne besede pa so dalje in jih sestavlja nad 4 besed. Ker so specifične, jih išče manj ljudi, imajo nižji iskalni volumen in manjšo konkurenco.

Na prvo stran Googla se je z longtail ključno besedo veliko lažje uvrstiti.

Hitro boste ugotovili, da se v vsaki skupini najdejo izjeme ali “izobčenci.” To so npr. dolgorepe ključne besede, ki imajo visok iskalci volumen, ali pa generične, ki imajo nizko konkurenco.

“Izobčena” longtail ključna beseda na Ebonitete.si – Bonitetne informacije

Zgodi se, da ključna beseda, ki bi po zgradbi morala spadati pod generične ključne besede, spada pod dolgorepe. Zakaj? Primer besede Bonitetne informacije je kratka ključna beseda z ozkim pomenom.

Ampak, če pogledamo njen volumen, je ta zelo majhen.

Spletna stran Ebonitete.si je zato med drugimi, v svojo spletno vsebino vključila tudi ključno besedo bonitetne informacije. Ker pa nima visokega volumna, ji ne rabijo nameniti veliko vsebine.

Poglejte spodnjo sliko in primerjajte količino vsebine z drugimi vsebinami na strani.

ključne besede - bonitetne informacije

In s tem znanjem se podate v “lov za ključnimi besedami,” ne malo poznan vsem SEO blogerjem.

Orodja za iskanje ključnih besed

Lov za ključnimi besedami si lahko močno olajšate z uporabo različnih orodij. Potem sploh ni problema … ali pač?

Večina orodij je namreč plačljivih – in pogosto se nakup ne splača.

Ampak preverite naš seznam brezplačnih “Keyword Search” orodij, ki jih za SEO uporabljamo že več časa:

  • Google AutosuggestNekoliko očitno, ampak še zmeraj uporabno orodje je kar Google Autosuggest. Pri tem v bistvu izkoriščate priporočene besede v iskalniku, ko neko besedo tipkate. To orodje odlično deluje v kombinaciji z naslednjim.
  • Keyword SurferPoznan tudi kot surferseo.com je odlično orodje, ki ob vsaki izpisani besedi na Google Autosuggest, izpiše njen iskalni volumen. Prva tako priporoča sorodne ključne besede in jih razvrsti po velikosti mesečnega obiska.
  • UbersuggestJe orodje, ki ga je naredil znan SEO mojster Neil Patel. Čeprav je neomejen dostop plačljiv, lahko orodje trikrat dnevno uporabite brezplačno. Pri tem vam ob besedi izpiše njen volumen, težavnost in ceno PPC (Pay Per Click).
  • Keyword Shit*erNa keywordshitter.com si lahko delovanje orodja pogledate sami …
  • Detailed SEO ExtentionPodaljšek, ki ga lahko naložite na računalnik in uporabljate ob pisanju spletnih vsebin, vam bo definitivno prišel prav pri upoštevanju ključnih besed v naslovih, opisih, domenah, …  Poglejte, kako ta extention preveri prispevek iz Seo-Praktik.si:

    ključne besede - seo-praktik.si

 

Z nekaj iskanja, lahko več orodij najdete tudi sami. Vendar pozor – orodja vam še vedno ne zmorejo natančno podati t. i. Search Intent, ki ga ima iskalec ključne besede. O tem govorimo v naslednjem poglavju.

Kaj (nujno) upoštevati pri izbiri ključnih besed

Preden se v celoti opremljeni lotite lova za ključnimi besedami, še se morate seznaniti z najpomembnejšimi SEO triki za izbiro ustreznih ključnih besed.

Posebna delitev ključnih besed

Prej smo v prispevku ključne besede razdelili na generične in longtail ključne besede. Omenili smo, da imajo generične (v osnovi) visok iskalni volumen, longtail ključne besed pa nižji iskalni volumen.

Ker pa se v obeh skupinah pojavljajo izjeme, lahko ključne besede delimo samo glede na iskalni volumen. Tako dobimo:

  • primarne ključne besede (imajo visok iskalni volumen)
  • sekundarne ključne besede (imajo nizek iskalni volumen)

Primarne ključne besede vedno optimiziramo najprej. Šele potem pridejo na vrsto sekundarne ključne besede.

Logično, če vsebino optimizirate na sekundarno ključno besedo, ki ima iskalni volumen 4, vaša stran ne bo mogla nikakor doseči mesečnega obiska nad 4.

Kako so delitev ključnih besed rešili na Prvafina.si – Factoring/Faktoring

Kaj se zgodi, ko najdete dve verziji enake ključne besede, ki imata podobno visok iskalni volumen. S takšnim problemon se je seznanila spletna stran Prvafina.si – težavo pa so rešili fenomenalno.

Na povezavi factoring lahko pogledate prispevek na sliki.

ključne besede - factorinG

Kako in zakaj upoštevati Search Intent

Ko neko besedo iščete v Googlovem iskalniku, želite priti do neke določene vsebine, ki bo skladala vašim interesom. Problem je, da bo neka druga oseba v Googlovem iskalniku z isto vsebino iskala vsebino, ki bo skladala z njihovimi interesi.

In kaj se zgodi, če se vaši interesi in interesi te druge osebe razlikujejo?

Primer: V Google vpišete besedo “pisalni stroj,” ker vas zanima kdaj je bil izumljen, kdo ga je izumil, kako je ta prišel do spoznanja, …
Druga oseba bo v Google vpisala besedo “pisalni stroj,” ker želi starinski pisalni stroj za rojstni dan kupiti svoji zbirateljski prijateljici.

Predstavljajte si, da ste Google. Na prvo mesto isklanih rezultatov lahko postavite samo eno spletno stran. Bo to zgodovinska spletna stran, ali spletna strgovina s starinami?

Google bo na prvo mesto postavil spletno stran, za katero se zanima večina iskalcev. To bo storil tudi na drugem in tretjem mestu, in na celotni prvi strani.

Če se zmotite v določanju Search Intenta iskalcev, lahko vaša popolno optimizirana spletna stran pristane na 3, 7 ali 16 strani Googlovih iskanih rezultatov. To lahko rešite na preprost način.

Poznamo namreč samo tri osnovne vrste Search Intenta:

  • Informativni namen
  • Navigacijski namen (iskalec išče npr. lokacijo, ali pot do lokala)
  • Buy namen

Če Google presodi, da iskalec išče lokacijo (torej ima navigacijski namen), bo avtomatično na prvo mesto z Google Maps postavil sebe.

Tako vam ostane še samo informativni ali buy namen, ki ga določite tako, da preverite vsebino prvih nekaj spletnih strani na tisto ključno besedo. Če odprete spletno trgovino je to buy namen, če ne, je informativni.

Odlično upoštevanje Search Intenta na Magus.si – Bolečine v križu

Na kaj pomislite, ko slišite besedo bolečine v križu? Sigurno ne na elektromagnetsko blazino.

Spletna stran Magus.si je svojo prodajo odlično uskladila z interesi ljudi, ki trpijo z bolečinami v križu. Poglejte si njihov prispevek na bolečine v križu.

ključne besede - boleČine v križu

In kar tako o ključnih besedah veste vse za uspeh vaše spletne strani.

Povezave:

Na nekoliko drugačen način, se lahko raziskovanja ključnih besed lotite tudi ob vodstvu spodnjega posnetka:

Viri :

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke... Hočem vedeti več...

Kaj so piškotki (ang. »cookies«)? Piškotki so majhne tekstovne datoteke na vašem računalniku, v katerih se shranjujejo informacije o tem, kolikokrat obiščete našo stran in kaj vas v teh obiskih zanima. Piškotki ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov oz. informacij, ki bi vas lahko identificirale. Zakaj so piškotki potrebni? S pomočjo piškotkov vam lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani. Tako se npr. v piškotke lahko beležijo vaše preference in nastavitve, vnosi v spletne obrazce in informacije za prijavljene uporabnike. V spletnih trgovinah se v piškotke beležijo izdelki v nakupovalni košarici, priljubljeni izdelki, ostali podatki o nakupu itd. S pomočjo piškotkov lahko beležimo statistiko spletne strani in tako lažje odkrijemo in odpravimo morebitne napake ter vam ob naslednjih obiskih ponudimo boljšo vsebino oz. primernejšo ponudbo. S pomočjo piškotkov vam morebitni oglaševalski partnerji lahko servirajo relevantne oglase. Nekateri piškotki so nujno potrebni za samo delovanje spletne strani, medtem, ko se ostali lahko shranijo, le če se s tem strinjate. Katere piškotke uporabljamo? Uporabljamo naslednje piškotke: 1. Lastni piškotki (ang. »local cookie/first party cookie«) so s spletnega mesta, ki si ga uporabnik ogleduje, in so lahko trajni ali začasni. Spletna mesta te piškotke uporabljajo za shranjevanje informacij, ki jih bodo znova uporabila, ko uporabnik naslednjič obišče to mesto. 2. Drugi piškotki (ang. »third party cookie«) izvirajo od drugih, partnerskih spletnih mest (npr. Google Analytics). Tretje strani lahko na ta način zbirajo podatke o uporabnikih različnih spletnih mest in jih uporabljajo za različne namene, od oglaševanj, analitike pa do izboljšave svojih produktov. Več o Google Analytics si lahko preberete tu. Kaj bomo s podatki, ki so zbrani s pomočjo piškotkov? Podatkov, zbranih s pomočjo piškotkov ne bomo posredovali tretjim osebam. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate tudi v vašem spletnem brskalniku. Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. Internet Explorer 9 Internet Explorer 7 in 8 Mozzila Firefox Chrome Safari (stran v angleškem jeziku) Opera (stran v angleškem jeziku) Če piškotke izklopite, spletna stran ne bo delovala optimalno oz. bodo nekatere funkcionalnosti onemogočene. Tudi pri izklopu vseh piškotkov bo brskalnik še vedno pridobival določene informacije, ki so potrebne za osnovno delovanje naše spletne strani.

Zapri okno