Se trpinčite z iskanjem uporabnih nasvetov, ki vam bodo povedali, kaj potrebujete za uspešno spletno stran? Dober začetek so osnovni SEO elementi – tukaj je predstavljenih 5 tistih, ki so potrebni za to da pričnete svoje SEO potovanje. Podrobnosti o tem kaj je SEO, najdete na povezavi.

seo ELEMENTI

Kontaktni podatki in kje vse jih uporabiti na spletni strani

Ne podcenjujte moči, ki jo ima preprost dostop do kontaktnih podatkov prodajalca. Se sprašujete, zakaj najuspešnejše spletne trgovine – tiste, ki se uvrstijo na prvo stran Googla – svoje kontaktne podatke ponudijo na, tako rekoč, vsakem vogalu?   

Kaj pa sploh so kontaktni podatki, oz. kaj morajo vsebovati?

  • Ime – Lahko je ime podjetja, oddelka, ki je namenjen stiku s strankami ali vaše ime. Obiskovalec mora vedeti s kom bo stopil v stik in kaj lahko pričakuje. 
  • Telefonska številka – Naj ne bo vaša domača številka – namesto tega podajte službeno telefonsko številko, ali številko podjetja. 
  • E-mail – Ob e-naslovu vedno dodajte še ime osebe/oddelka, ki bo sporočilo prejela. 
  • Lokacija podjetja – Tudi to je dober kontaktni podatek, če vaše podjetje spodbuja obiskovanje strank. Če ga ne, lahko lokacijo podjetja tudi delite, vendar zraven navedite, da podjetja v živo ni mogoče obiskati.

Primer dobre uporabe kontaktnih odatkov na Prvafina.si | Faktoring

Kot primer dobre razporeditve kontaktnih podatkov na spletni strani, si oglejte prispevek Faktoring, kot ga vidite na sliki.

Prispevek je iz spletne strani Prvafina.si. Če obiščete povezavo, in se postavite na konec prispevka, boste videli, da je kontak še enkrat podan na koncu vsebine, in nato še v Footerju.

Tako je bralcu vedno na voljo.

FAKTORING SEO ELEMENTI

Kontaktne podatke lahko vidite kot eden pomembnejših elementov spletne strani, saj:

  • obiskovalci hitro pomoč lahko poiščejo pri vsa (oz. vaših zaposlenih), in ne zapustijo spletne strani,
  • potrjujejo vašo identiteto (tako za obiskovalce spletne strani, kot za Google)

Kje vse pa kontaktne podatke na spletni strani podati?

Nekatere spletne strani kontaktnim podatkom dajo posebno mesto, in jim zgradijo svojo stran – torej je del menija. Če se temu želite izogniti, lahko telefonsko številko ali e-naslov dodate v header (zgornji del spletne strani).

Pogosto so kontaktni podatki podani tudi v t. i. Side Baru. To je SEO sestavina, ki jo gradi “okvirček,” ki potuje ob vsebini navzdol, medtem ko obiskovalec bere vsebino. 

Kontaktni podatki se navadno podajo tudi v Footerju (spodnji del spletne strani), kjer pa so naj tudi ponujeni vaši računi na socialnih omrežjih. Nekatere stranke namreč raje v kontakt vstopijo preko njim domačih spletnih mest, to pa je najpogosteje Facebook, Instagram in celo Linkedin.

 

Blog & ključni pomen vsebine na spletni strani

Nekatere spletne strani, še posebej tiste, ki prodajajo samo izdelke (in imajo zato samo spletno trgovino), se odločijo, da blog na njihovi spletni strani ni pomemben. Tukaj je nekaj razlogov, ki bodo razložili, zakaj se motijo.

Grajenje bloga na spletni strani, še posebej, če želite, da bo ta kvaliteten, ni lahka zadeva. To pa ne pomeni, da ni vreden dela, ki ga zahteva. Ima namreč ogromno prednosti.

 

Blog je vsebina.

Več kot je vsebine na vaši spletni strani, več obiskovalcev bo na njej našlo nekaj, kar jih zanima. In zakaj je to pomembno? Čas, ki ga obiskovalci preživijo na vaši spletni strani – tudi, če je spletna stran zgolj spletna trgovina – je uvrstitveni faktor.

To pomeni, da dlje časa kot so obiskovalci na vaši spletni strani, bolj boste zanimivi v očeh Googla. In bolj kot ste zanimivi, višje boste uvrščeni. Višja uvrstitev pa zopet prinese novi val obiskovalcev itd. O pomenu ključnih besed pri SEO optimizaciji, predvsem pri bloganju, smo pisali v članku Ključne besede – vse o Ahilovi peti vsakega blogerja.

 

Blog je hkrati vsebina, primerna za optimizacijo.

Kako vam pa to pomaga? Če vašo spletno stran sestavlja samo spletna trgovina, so vaše možnosti za pokazanje kvalitetne SEO optimizacije manjše.To je logično, saj bo vašo stran v tem primeru sestavljalo veliko manj vsebine.

Google bo imel na vaši spletni strani tako na voljo manj materiala, ki ga lahko “oceni.” Z uporabo bloga in dodajanjem vsebine, se obseg materiala znatno razširi, in boljša kot je optimizacija, boljša bo vaša uvrstitev.


Blog lahko služi opisu produktov.

Če prodajate izdelke ali storitve – oboje lahko natančneje opišete s pomočjo blog objav. S tem podate več informacij o produktu svojim bralcem, ti pa se v zameno lažje odločijo za nakup.

Spletne trgovine preprosto nimajo dovolj prostora za tako natančen opis prednosti (in slabosti) produktov kakor jih ima blog.

 

Blog uporabljen za promocijo izdelka na Magus.si – Bolečine v kolkih

Na spletni strani Magus.si seo uporabljajo različni SEO elementi, tudi tisti, ki glede na produkt, ki se prodaja, ne bi bili potrebni. Takšen primer je blog. 

Na spodnji sliki vidite prispevek Bolečine v kolkih. Blog pomaga spletni strani na vse načine, ki smo jih našteli prej. 

bolečine v kolkih seo elementi

Ne pozabite pa, da blog ni edini način kako opisati svoje produkte – več opcij si poglejte v naslednjem poglavju.  


Spletna trgovina & pristajalna stran – Kako predstaviti produkte

Prodajate lahko dve vrsti produktov – izdelke, ali storitve. Za vsako izmed teh možnosti je pomembno, da je dobro predstavljena. 

 

Kot vemo iz prejšnjega poglavja, lahko blog prispeva k predstavitvi obeh. To pa ne pomeni, da mora blog postati vaš glavni predstavljalec produktov – za to obstajajo drugi SEO elementi.

Za predstavitev izdelkov se uporablja kar spletna trgovina. V spletni trgovini žal ni veliko prostora za izdelek. Pogosto kupci spletno trgovino obiščejo šele, ko so izdelek raziskali preko drugih virov (npr. bloga). 

Zato se v spletni trgovini naj pojavijo samo najpomembnejše informacije. To je cena izdelka, velikost in dimenzije, uporaba, osnovne funkcije, barve in druge posebne lastnosti. 

V spletni trgovini bo vaša najboljša predstavitev izdelka prišla od kupcev samih – in sicer skozi ocene in mnenja. Več o ocenah in mnenjih v naslednjem poglavju.

 

Storitve se predstavljajo na malenkost drugačen način. To je kar na spletni strani (saj spletne trgovine za storitve ni), in sicer na t. i. landing page oz. pristajalni strani.

To je prva stran, ki jo bo obiskovalec videl, če se odloči za obisk vaše spletne strani. Obiskovalec na pristajalni strani išče samo osnovne podatke. Predvidevajte, da o izdelku še ne ve nič drugega.

Na pristajalni strani navedite ceno storitve (ali kako se cena izračuna), kako storitev poteka in kako lahko obiskovalec z vami vstopi v kontakt. Na pristajalni strani se SEO elementi pogosto združijo – uporabite lahko tudi mnenja strank.

Najpomembnejše si je zapomniti, da se na pristajalni strani še ne podajate v podrobnosti storitve. Namesto tega lahko dodate povezave, ki obiskovalca vodijo dalje v vsebino (to pa lahko naredite samo, če imate blog).

 

Nikakor pa obiskovalcev ne napotite na druge spletne strani! To bo škodilo vaši uvrstitvi na Googlu. Uporabljajte samo svojo vsebino.

 

Pristajalna stran in predstavitev storitve na spletni strani Ebonitete.si | Bonitetne storitve

Pristajalna stran, ki jo vidite na spodnji sliki, je bila zgrajena na spletni strani Ebonitete.si. Na njej vidite pomembno SEO sestavino, imenovano Home Slider.

Ta omogoča kratko in jedrnato predstavitev bonitetnih storitev za obiskovalce spletne strani.

bonitetne storitve seo elementi

Tudi mnenja in ocene stran so uporabni SEO elementi

Vsaj del spletne strani, pa naj je še tako majhen, bi naj bil namenjen deljenju mnenj in ocen, ki jih podajo bivše stranke. To zagotovi dvoje:

  • novi kupci se prepričajo, da niso prvi, ki kupujejo v tej spletni trgovini/strani,
  • skozi mnenja vidijo, če je produkt res primeren za njih

Vsi si želimo, da bi ocene, ki jih prejmejo naši izdelki bile najvišje in mnenja najboljša. In čeprav se vedno potrudimo, se še vedno lahko pojavi kakšna slabša ocena, ali mnenje, ki ga nismo pričakovali.

Zakaj je pomembno, da tudi ta mnenja vključite na spletno stran … Same pozitivne ocene so zelo nerealistične. Več obiskovalcev bo trgovini bolj zaupalo, če vidijo tudi kakšno slabšo oceno.

Seveda pa želite ohraniti ocene in mnenja, ki so pretežno pozitivne.

 

Soglasja in dovoljenja

SEO elementi niso vedno izbirni. Primer tega so obvezna soglasja in dovoljenja, ki jih vaša spletna stran potrebuje, da lahko deluje v Evropi.

Pomembni sta dve:

  • GDPR consent
  • Cookie consent

Brez teh dovoljenj je vaša spletna stran takoj v slabšem položaju kot druge. Konkurenčne spletne strani, ki imajo ta dovoljenja urejena, imajo v Googlovih očeh prednost za uvrstitev.

Večje kot je vaše podjetje, bolj so ti SEO elementi pomembni.

 

Potrdilo o piškotkih na spletni strani Paintball-Ljubljana.si | Team building

Poglejmo še primer pravilne uporabe potrdil in dovoljenj na spletni strani. Dovolj je že, če dovoljenje omenite v footerju (na dnu strani), kakor je to naredila spletna stran Paintball-Ljubljana.si

team building seo elementi

Dodatno:

V spodnjem posnetku si lahko pogledate, kako ta dovoljenja dodati na svojo spletno stran …

Povezave:

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke... Hočem vedeti več...

Kaj so piškotki (ang. »cookies«)? Piškotki so majhne tekstovne datoteke na vašem računalniku, v katerih se shranjujejo informacije o tem, kolikokrat obiščete našo stran in kaj vas v teh obiskih zanima. Piškotki ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov oz. informacij, ki bi vas lahko identificirale. Zakaj so piškotki potrebni? S pomočjo piškotkov vam lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani. Tako se npr. v piškotke lahko beležijo vaše preference in nastavitve, vnosi v spletne obrazce in informacije za prijavljene uporabnike. V spletnih trgovinah se v piškotke beležijo izdelki v nakupovalni košarici, priljubljeni izdelki, ostali podatki o nakupu itd. S pomočjo piškotkov lahko beležimo statistiko spletne strani in tako lažje odkrijemo in odpravimo morebitne napake ter vam ob naslednjih obiskih ponudimo boljšo vsebino oz. primernejšo ponudbo. S pomočjo piškotkov vam morebitni oglaševalski partnerji lahko servirajo relevantne oglase. Nekateri piškotki so nujno potrebni za samo delovanje spletne strani, medtem, ko se ostali lahko shranijo, le če se s tem strinjate. Katere piškotke uporabljamo? Uporabljamo naslednje piškotke: 1. Lastni piškotki (ang. »local cookie/first party cookie«) so s spletnega mesta, ki si ga uporabnik ogleduje, in so lahko trajni ali začasni. Spletna mesta te piškotke uporabljajo za shranjevanje informacij, ki jih bodo znova uporabila, ko uporabnik naslednjič obišče to mesto. 2. Drugi piškotki (ang. »third party cookie«) izvirajo od drugih, partnerskih spletnih mest (npr. Google Analytics). Tretje strani lahko na ta način zbirajo podatke o uporabnikih različnih spletnih mest in jih uporabljajo za različne namene, od oglaševanj, analitike pa do izboljšave svojih produktov. Več o Google Analytics si lahko preberete tu. Kaj bomo s podatki, ki so zbrani s pomočjo piškotkov? Podatkov, zbranih s pomočjo piškotkov ne bomo posredovali tretjim osebam. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate tudi v vašem spletnem brskalniku. Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. Internet Explorer 9 Internet Explorer 7 in 8 Mozzila Firefox Chrome Safari (stran v angleškem jeziku) Opera (stran v angleškem jeziku) Če piškotke izklopite, spletna stran ne bo delovala optimalno oz. bodo nekatere funkcionalnosti onemogočene. Tudi pri izklopu vseh piškotkov bo brskalnik še vedno pridobival določene informacije, ki so potrebne za osnovno delovanje naše spletne strani.

Zapri okno