Search intent oziroma iskalni namen je želja po najdbi določenih rezultatov na spletu. Z drugimi besedami je vzrok in predviden cilj iskanja po spletu.
Vsaka ključna beseda ima vsaj en iskalni namen. Običajno lahko opazima, da imajo besede z višjim iskalnim volumnom več iskalnih namenov kot ključne besede s manj iskanji.
Vrste iskalnih namenov in primer na ključni besedi zaščitni vizir
Obstaja več vrst iskalnih namenov. Ljudje lahko iščejo po spletu s:
- informacijskim namenom – Takšen iskalni namen vidimo na ključnih besedah, kjer ljudje iščejo nove informacije in koristne podatke.
- nakupni namen – Takšen search intent opazimo na ključnih besedah, kjer imajo kljudje željo po nakupu (običajno preko spletne trgovine).
- zabava – Včasih ljudje iščejo po spletu samo, da zapravljajo čas in iščejo samo različne zabavne stvari, kot igrice in smešni videji.
Če želimo izvedeti kakšen iskalni namen ima določena ključna beseda, lahko to naredimo direktno na Googlu. Vse kar moramo narediti je, da pogledamo prvih 3 do 5 zadetkov ter preverimo, kakšne vrste spletnih strani so. Če so spletne strani informacijski, potem je tudi search intent informacijski.
Dobro je da takšne raziskave delamo s nevtralnimi iskalniki, ki nam rezultatov ne prikazujejo glede na našo zgodovino iskanja ali našo lokacijo. Mi vam priporočamo iskalnik Startpage, ki prikazuje rezultate enako kot Google, le da ignorira vse naše osebne podatke.
Kot primer lahko vzamemo ključno besedo zaščitni vizir. Zaščitni viziri so varnostna oprema, ki ob nošenju zmanjšuje možnosti okužbe s prisotnimi virusi. Še posebaj zdaj, med obdobjem covid 19 se veliko ljudi zanima za nakup takšnih izdelkov, iz česa lahko sklepamo, da bo iskalni namen nakupni. Ključno besedo zaščitni vizir vnesemo v nevtralni iskalnik Startpage in kot smo predvideli je iskalni namen resnični nakupni. Že prva stran med rezultati je POS-Plastika.si, ki prodaja zaščitne vizire po ugodni ceni.
Informacijski search intent na primeru peč na drva
Kot smo že povedali je informacijski iskalni namen, kadar ljudje iščejo nekaj informativnega. V takšnih primerih bodo na vrhu iskalnika najverjetneje informativni članki o iskani temi.
Na takšnih spletnih straneh deluje veliko močnih offsite backlinkov na spletne strani, saj je za SEO strokovnjake najlažje pisati članke, za katere lahko pridobijo vse informacije preko spleta. Te informacije nato združijo skupaj v en optimiziran članek in ga uporabijo za kreiranje povezav na njihove glavne spletne strani.
Takšne spletne strani, ki so ustvarjene samo za offsite SEO lahko ločimo od drugih po tem, da so običajno te offsite strani napolnjene z zelo raznovrstnimi temami. Realne spletne strani se običajno fokusirajo na določeni temi, okoli katere pišejo večino svojih člankov. To je zato, ker so o tej temi izobraženi in o tej temi želijo govoriti, medtem ko je cilj SEO avtorjev samo, da se članki čim višje uvrstijo.
Primer informacijske spletne strani, ki se na svojem področju specializira in je zanesljiv vir informacij je Varčevanje-energije.si peč na drva. Glavni namen spletne strani je informiranje ljudi o načinih notranjega ogrevanja, v prikazanem članku govorijo o peči na drva. Spletna stran ljudem punija informacije, ki jim lahko kasneje tudi pomagajo pri nakupu svoje peči na drva.
Če pa bi želeli še več dokazov o legitimilnosti informacijaske spletne strani, pa lahko vedno poskušamo najti to podjetje na socialnih omrežjih. Socialna omrežja ima veliko podjetij, če pa je spletna stran namenjena samo offsite SEO, pa najverjetneje za njih avtorji ne bodo ustvarjali profilov. Na primer na našem primeru peč na drva lahko vidimo več povezav do računov na socialnih omrežjih.
Če vas zanima več o uporabi spletnih strani in informacijskih člankov za offsite SEO vam močno priporočamo obisk spletne strani www.SEO-Praktik.si, kjer boste spoznali še veliko več podobnih SEO trikov. Spletna stran je profesionalizirana v optimizaciji spletnih strani zato vam lahko zagotovimo, da se boste ob obisku nekaj novega naučili.
Zakaj je iskalni namen pomemben in spletna stran Bubamara.eu posteljina
Na spletu je veliko ključnih besed in vsaka ima nek iskalni namen. To smo že povedali, ampak zakaj je pomembno kakšen je iskalni namen ključne besede?
Search intent ključne besede je pomemben zato, ker lahko močno vpliva na našo optimizacijo. Kot primer vzamimo spletno stran Bubamara.eu. Če bi ta prodajna spletna stran želela ciljati na ključno besedo z informacijskim namenom, ji nebi šlo najbolje.
Tudi če bi se stran optimizirala na najboljši možen način, se bo samo na začetku uvrstila visoko na iskalnikih. Nato pa bo začel Googlov algoritem opažati, da veliko ljudi hitro zapusti to spletno stran. Zakaj? Zato ker ljudje iščejo informacije, spletna stran pa ponuja izdelke. Googlov algoritem bi zato spletno stran spet spustil med nižje rezultate in je na tej ključni besedi nebi dvignil.
Izbira pravilne ključne besede je zato zelo pomembna in jo moramo opraviti čim prej, saj se je že velikokrat zgodilo, da so ljudje vložili veliko dela v spletne strani, ki jim žal ni bilo usojeno. Zato spletne strani kot Bubamara ciljajo na primerne ključne besede, na primer posteljina.
Kako najti ključne besede s pravilnim iskalnim namenom
V primeru, da imamo spletno stran in želimo na njej uvesti SEO, ampak ne najdemo ključnih besed z pravilnim iskalnim namenom, bomo morali začeti uporabljati SEO orodja.
Če bomo želeli pregledati čim več ključnih besed za njihove iskalne namene, bi lahko uporabili orodje, kot je Ubersuggest. Ubersuggest je namreč orodje, ki ga je razvil SEO strokovnjak Niel Patel in nam pomaga s hitrim pridobivanjem statistik o ključnih besedah. Takšno orodje bi bilo popolno za našo nalogo, ampak ima en sam problem. Orodje je brezplačno samo tri-krat dnevno. Če ga želimo uporabljati večkrat, bomo morali dodatno plačati.
Čeprav je spletna stran zelo poceni in je 100% vredna nakupa vam bomo prikazali še nekaj brezplačnih opcij. Za hitro iskanje novih ključnih besed bi lahko uporabili orodje keywordsheeter.com. To orodje vam bo prikazovalo nove ključne besede z besednim korenom vašega primera dokler ne pritisnete stop.
Orodje je vseeno zelo razgibljivo, saj nam lahko prikazuje ključne besede z podrobnimi filtri. Določimo lahko lokacijo iskanja, jezik v katerem iščemo in seveda tudi iskalni namen.
Keywordsheeter smo uporabili na ključni besedi počivalniki in v manj kot desetih sekundah pridobili 63 ključnih besed z enakim besednim korenom. V tem primer je ta spletna stran izjemno orodje za spletne trgovine, ki iščejo ključne besede z nakupnim namenom in osnovanih okoli besede počivalniki. Te informacije bi lahko uporabila prodajna spletna stran Pohištvo123.si počivalniki, ki cilja na ljudi, ki želijo kupiti počivalnike.
Za več podobnih člankov vam priporočamo obisk spletne strani SEO optimizacija, ki vsebuje ogromno SEO člankov za ljudi z zanimanjem o optimizaciji spletnih strani. Priporočamo vam tudi ogled spodnjega videja, ki se še bolj poglobi v temo iskalnega namena:
Povezave: